Het Verzamelen van Rrtikelen Over Onderwijs

 

Cognitieve Ontwikkeling Model

Deze theoretische ontwikkelingen zijn een beetje veel om leiding te geven aan al het onderwijs betrokken partijen, in het bijzonder beoefenaars van het onderwijs, over de ontwikkeling van een persoon die voorbij door studenten en alle studenten die verschillen in termen van cognitieve ontwikkeling, die waarschijnlijk wordt beïnvloed door factoren zoals hun interne en externe talent, milieu, voeding, intelligentie enzovoort. 

Is een van de cognitieve domein van de taxonomie van het onderwijs. Over het algemeen gedefinieerd cognitieve intellectueel potentieel dat bestaat uit fasen: kennis (kennis), inzicht (comprehention), applicatie (user applicatie), analyse (analyse), synthese (sinthesis), evaluatie (evaluatie). Cognitieve betekent dat kwesties met betrekking tot de mogelijkheid om de cognitieve vaardigheden (zin) te ontwikkelen.
  1. Volgens Piaget passen we op twee manieren asimiliasi en accommodatie. Assimilatie doet zich voor wanneer mensen nieuwe informatie te integreren in hun bestaande kennis. , Terwijl de huisvesting doet zich voor wanneer een individu aan te passen aan nieuwe informatie 
  2. Volgens Vygotsky geloofde dat leren vindt plaats wanneer studenten werken in het omgaan met taken die niet zijn onderzocht, maar die taken zijn nog steeds in het bereik van vaardigheden of taken die in de zone van naaste ontwikkeling (zone van de naaste ontwikkeling) 
  3. Volgens Bruner leren komt meer op de wijze bepaald door een aantal berichten of informatie en wordt niet bepaald door leeftijd en het eigen leerproces door middel van een drie-fase bepaald door de manier waarop hij zag het milieu enaktif, iconische en symbolische. 

Opmerkingen: 
Een leraar moet in staat zijn om het talent, intelligentie of gewoonten van de leerling te lezen. Omdat het menentuk volgende stap, die, als de leraar al weet het talent en de intelligentie van hun leerlingen, dan zullen leraren in staat zullen zijn om hun leerlingen te ontwikkelen op basis van hun respectieve bakatnyaa. Cognitieve ontwikkeling voordelen voor de opvoeders en het onderwijs als gevolg van waar ze de voortgang van leerlingen te monitoren.

Comments :

0 comments to “Cognitieve Ontwikkeling Model”

Post a Comment

Zoeken in deze blog

Populaire berichten vandaag